Mercedes testuje roboty humanoidalne.

Mercedes testuje roboty humanoidalne do wykonywania powtarzalnych zadań wymagających niskich kwalifikacji.

Mercedes początkowo sprawdzi, jak dobrze robot Apollo firmy Apptronik dostarcza części pracownikom linii produkcyjnej.

robot
Zdjęcie: Apptronik

Mercedes-Benz to najnowsza firma motoryzacyjna, która testuje wykorzystanie robotów humanoidalnych do automatyzacji „pracy fizycznej wymagającej niskich kwalifikacji i wymagającej wysiłku fizycznego”. W piątek firma zajmująca się robotyką Apptronik ogłosiła, że ​​zawarła umowę handlową z Mercedesem w celu pilotażowego wykorzystania w produkcji „wysoce zaawansowanej robotyki”, takiej jak Apollo – ok. 80 kg – funtowy dwunożny robot Apptronik. Wiadomość ta następuje po podobnym programie pilotażowym ogłoszonym przez BMW w styczniu.

Zdjęcie: Apptronik

Apptronik twierdzi, że Mercedes bada przypadki użycia, takie jak zlecanie Apollo kontroli i dostarczania komponentów pracownikom linii produkcyjnej. Żadna z firm nie ujawniła żadnych danych liczbowych dotyczących umowy ani liczby testowanych robotów Apollo.

Zdjęcie: Apptronik

Według Apptronik roboty humanoidalne umożliwiłyby producentom pojazdów rozpoczęcie automatyzacji zadań produkcyjnych bez konieczności przeprojektowywania istniejących obiektów. Zamiast tego firma twierdzi, że jej podejście „koncentruje się na automatyzacji niektórych wymagających fizycznie, powtarzalnych i nudnych zadań, do których coraz trudniej jest znaleźć niezawodnych pracowników”.

„Financial Times” donosi, że Mercedes rozpoczął testy nieujawnionej liczby robotów Apollo w fabryce na Węgrzech. W kraju od kilku lat występują niedobory siły roboczej w związku z migracją pracowników do Europy Zachodniej, przy czym zarówno Audi, jak i Mercedes wyraziły w 2016 roku obawy dotyczące podaży siły roboczej.

Zdjęcie: Apptronik

„To nowa granica i chcemy zrozumieć potencjał, jaki zarówno robotyka, jak i produkcja samochodów ma do wypełnienia luk kadrowych w takich obszarach, jak praca wymagająca niskich kwalifikacji, powtarzalna i wymagająca fizycznie, a także uwolnienia naszych wysoko wykwalifikowanych członków zespołu na linii produkcyjnej, aby mogli zbudować najbardziej pożądanych samochodów na świecie” – powiedział szef produkcji Mercedesa, Jörg Burzer.

Apollo ma około 173cm wzrostu, a Apptronik twierdzi, że robot może podnosić przedmioty o wadze do
ok. 25kg. Jego „twarz” jest uroczo głupkowata, ale poza tym jego kształt nie różni się zbytnio od innych humanoidalnych robotów opracowywanych, takich jak robot Optimus Tesli czy roboty z Figury 01, które BMW testuje w swoim zakładzie produkcyjnym w Południowej Karolinie. Inne dwunożne roboty, takie jak „Digit” firmy Agility Robotics, są również testowane w amerykańskich magazynach Amazon.

Poleć wpis:

Facebook
WhatsApp
Email

Zobacz inne wpisy